tirsdag 14. august 2012

Verdens vakreste mirakel

Det er virkelig det. At kroppen klarer å produsere et fullkomment barn, for så å sette det til verden, det er et mirakel. Det er det mest ekstreme man kan utsette en kropp for, og det er den verste fysiske smerten i hele verden. Nå som det er nøyaktig 1 uke siden jeg fødte selv, så kan jeg skrive under på akkurat det. Likevel skjønner jeg at jeg valgte å gjøre det også denne gangen. Jeg skjønner det egentlig bedre nå enn for 4 år siden.


Først og fremst, så føler jeg meg heldig. Nok en gang, så har livet gitt meg verdens vakreste skapning. Vi er heldige, siden alt gikk så bra. Det finnes ingen garanti for det. Det gikk bra med meg og med den nye jordboeren. Hun har alt av fingre og tær, også denne gangen. Det kan jeg si fordi hun er veldig lik babyen som ble skjenket meg for 4 år siden. Det er hvertfall sånn vi opplever det nå; at denne babyen har vi hatt før. Og ingenting av nattevåk, spiseproblemer eller hyling klarer å ta knekken på følelsen av hvor mye kjærlighet det går an å føle. Jeg håper dere alle får oppleve akkurat det.

5 kommentarer:

  1. Gratulerer så mye med nytt vidunder! Tør jeg tippe at navnet er Line? Det er iallefall det som er etiketten på innlegget... ;o)

    SvarSlett
  2. Ganske så korrekt! Lille Linemor!

    SvarSlett
  3. Hurra for Line, Hurra for Hege, hurra for Stein og hurra for storesøster Mia. Hurra! Det er rart hvor fort man glemmer nattevåk og hyling, når det er så slitsomt når det står på.

    SvarSlett
  4. Gratulerer, og helt enig med alt du sier her. Og Line er fint, det var det vi hadde på blokka første gangen, men så fikk vi jo en gutt vi da :-)
    Gleder meg til å se henne, husk å si ifra når du kommer så langt.
    Klem.

    SvarSlett
  5. Takk, takk. Jeg skal melde fra.

    SvarSlett