torsdag 7. juni 2012

Hopp og hei Leverpostei!

Dette er en marengsbunn, som danner utgangspunktet for Pavlova-kaken

Da er det den tiden. 4 år i år. For akkurat 4 år siden, så hadde jeg så vondt som jeg aldri har hatt før og som egentlig ikke frister så veldig til gjentakelse. Heldigvis husker jeg ikke hvor vondt det faktisk var og det er jo like greit.
For 4 år siden var altså fødselen av verdens vakreste i gang og i morgen klokka 06.23 fyller hun 4 år. Hun er så stor. Så voksen på flere måter. Og så nydelig. Jeg kan virkelig ikke forstå at jeg har produsert og gitt til verden noe så vakkert. Jeg er sikkert verdens stolteste mamma og har ingen problemer med å innrømme det.
Prinsessa selv har gledet seg til bursdagen i flere måneder, den har vært et tema lenge. Så jeg har rett og slett tatt meg fri i dag og i morgen for å ha ork til å ordne. Det blir jo en stund fremover hvor hun får mindre oppmerksomhet, så jeg syns at vi må feire med brask og bram denne gangen. I morgen er jo selve dagen, og vi skal ha barnebursdag på lørdag og voksenbursdag på søndag. Hvem sa noe om å hvile i helgene?
Jeg er godt i gang med baking. Pavlovaen mangler vaniljekrem/krem og bær på toppen og jeg har laget is. Det kommer også boller, muffins og sjokoladekake. Minst to av disse blir laget av kakepakker (for å spare tid) og så lager vi glasuren/pynt selv. Mia har bestilt pølser til mat, jeg har bestilt fint vær (men JEG blir trolig ikke hørt) slik at vi kan være litt ute.
Jeg har laget lister for det meste. Ønskeliste, handleliste, kjøreplaner for forberedelse og kjøreplan for aktiviteter. Så nå håper jeg at formen holder- det må være det eneste som kan hindre en bursdagshelg som er en prinsesse verdig.

1 kommentar: