søndag 29. april 2012

Ekeberg




Overskriften sier vel sitt om posisjonen i dag. Siden jeg sover ca like mye som en nyfødt baby i antall timer i helgene, så blir det lite blogging om dagen, og jeg beklager det. Satser på at energien gjør comeback etterhvert!

Strålende vær er så gøy! Jeg sliter med en ørliten betennelse i venstre fot, muligens grunnet overbelastning på trening (kroppen er virkelig ikke hva den pleier å være...), så jeg var ikke så gira på en lengre gåtur til en stor lekeplass. En biltur til Ekeberg ble derfor redningen, for vi kan jo ikke være inne på en sånn dag!

Og hva hadde Ekeberg å by på? De har Husdyrparken, hvor man kan gå inn og hilse på masse dyr. Geiter, høner, hester, påfugler, kaniner, sauer og tjukke griser som sniker seg rundt etter mat som barna "mister" på bakken. I tillegg var det trampoliner, minigolf og opptil flere lekeplasser. Og vi spiste sesongens første softis! Digg!

Det er skikkelig opptur å se hvor tøff Mia har blitt etterhvert. Hun har vel ikke vært kjent som den tøffeste jenta i klassen og har trengt mye støtte og hjelp til lekeapparater. Men i dag fikk jeg passet påskrevet opptil flere ganger: "Jeg klarer selv, mamma. Gå bort!"

Jeg hadde heller ikke særlig trua da Mia ville ri på hest. Hun gikk hardt ut med at hun skulle klare dette alene (det er jo en hestepasser som følger dyret med barnet på ryggen rundt i en runde), men jeg følte meg likevel sikker på at her måtte jeg trå til og gå ved siden av. De tankene kunne jeg spart meg, for jenta kom seg opp på hesten ved hjelp og satt som om hun aldri hadde gjort noe annet. Tøffingen min har virkelig blitt stor! Det er virkelig en fryd å ta henne med til slike steder når hun setter så pris på det!

Men hva er det med folk, lurer jeg på. Altså; det er mange frekke unger, men det er jo en grunn til at de har blitt så frekke. Foreldre er et kjempeproblem på sånne steder! Foreldre som lar ungene snike i kø med full velsignelse, de kjøper is til ungene når de står i kø til hesteridning (man spiser da ikke is mens man rir??), de står i kø for ungene til stor-sklia mens ungene husker (dersom ungene ikke gidder å stå i kø selv, så kan det vel være det samme?), barn som blir løftet over gjerder til minigolfområdet UTEN at de skal spille, slik at de går i veien for de som faktisk spiller osv.
Jeg hadde nok enda flere irritasjonshendelser, men dette var de jeg kom på akkurat nå. Og jeg har nok ekstra kort lunte for tiden, men ærlig talt. Når selv min samboer (som er verdens mest tålmodige og rolige) reagerer, da er det ikke bare jeg som er hissig.

Bildene er fra ponnyridningsavstigning, trampolinehopping og stor-sklia. Og den store rosakledte- det er min smurf! Supersmurf!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar