søndag 4. mars 2012

Bondens marked og overnatting

Mia spiser Provencepølse i brød. Veldig godt!

Vi liker å bo i en by hvor det skjer ting! Og vi liker enda bedre at Mia nå er såpass stor at det går an å ta henne med på ting som skjer. Som for eksempel Bondens marked i den nyåpnede Mathallen på Vulkan. Der var vi på lørdag, etter at en lunsjavtale gikk i sykdomsvasken, og vi var på ingen måte alene på Vulkan. Det var sjokka fullt og jeg tenkte med gru på stakkarer som dro med seg barnevogn i trengselen. Eller, da har de kanskje en slags rambukk, men jeg er ikke komfortabel med den slags redskaper. Så jeg var egentlig godt fornøyd med en snuppe som måtte sitte endel på armen for å få med seg hva som skjedde. Men det var så mye bra og godt! Vi kjøpte spekepølse, smøreost, juice, kransekake osv. Masse godt! Norge lager mye bra mat!

Etterpå var avtalen at Mia skulle til mormor og bestefar for overnatting. Det gledet hun seg veldig til og vi fikk knapt et "hadet" før hun dyttet oss ut døren. Det er så hyggelig å se poden vise den slags omsorg. Jeg har jo ikke lyst til å gi fra meg gullhjertet mitt til noe som helst, selv om jeg vet at vi har godt av det alle sammen. Sambo og jeg dro på kino, The Descendants, og så dro vi på restaurant. Magen hylte etter skikkelig biff, så det ble et Steak House. Og det var veeeldig godt! Som de pensjonistene vi tross alt er (....), så var vi hjemme i 23-tiden og det var sent nok. Det er merkelig hvordan senga kaller litt ekstra når Mia ikke er hjemme!

Dagen i dag har blitt brukt til formiddagsspinning. Og sløving. Mia har gått på skøyter med besteforeldrene og har hatt det storveis. Likevel var det veldig deilig å hente solstråla og komme hjem sånn at vi kunne være 3 stk rundt bordet når vi spiller Svarte-Per og Memory! Det er likssom ikke det samme med bare 2!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar