søndag 18. desember 2011

4.søndag i advent

Nå begynner jeg for alvor å bli sliten av denne jula. Det er bare en uke igjen, og det er veldig greit. Er stort sett ganske ferdig med det meste også, og nesten alt har gått etter planen (som aldri egentlig ble lagt). Noen får julekortene sine litt sent- det er det eneste.
Endelig er jeg ferdig med årets julebordsesong. Den tar på. Det er så gøy når det står på, men ødelegger stort sett dagen etterpå. Og da mister man tid, som igjen genererer stress. Og det er jo stress jeg prøver å unngå hvert år. Er hvertfall fornøyd med at Mia har deltatt på svært mange aktiviteter denne førjulstida. Hun har deltatt på julekortlaging, pakket inn gaver, bakt kaker og handlet. Det er utrolig koselig å gjøre sånne ting sammen,

Denne helgen har det dreid seg om julebord for min del. Mia har vært på teater, og kjedet seg masse der. Men hun fikk ligge over hos mormor og bestefar, og da er det meste tilgitt.

Hvis jeg skal sette noe på minnet fra årets juleforberedelser, så skal det være å ikke skrive personlige hilsner i julekortene. For det tar sykt med tid. Det er bedre å finne en standardformulering og masseprodusere denne.

"Jeg er glad i non-stop. Veldig, veldig glad i."

Nå: håndballfinale. Nylaget pepperkakehus på bordet, det siste adventslyset til pers. Og så ønsker jeg meg snø til jul forresten. Samt mindre stressfølelse og mer avslapning.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar