fredag 11. november 2011

Endelig!

Mia bestiller alltid det samme på café: sjokolademuffins og kaffe

Når man velger å være bizzi, så lider bloggen. Jeg er i en treningsnarkoman periode, de kommer sånn innimellom, hvor jeg trenger mye trening for å få opp humøret. Når jeg i tillegg har kveldsjobbing, sosiale aktiviteter og er bortreist med jobb, så blir det lite liv her på Heges verden. Med alt dette, så blir det lite pleie på vennskapet med skurkesmurfen også, og det er litt verre. Derfor kjentes det skikkelig godt at det var planleggingsdag i barnehagen i dag, sånn at vi fikk hele dagen sammen.
Vi hadde rolig morgen, før vi dro ut på lekeeldoradoet Toys r us på Alna. Der var målet bursdagsgave til favorittkusina som blir 5 år i disse dager. Mia er tydeligvis også en favorittkusine, for hun er invitert i begge bursdagene; både barnebursdagen i morgen og voksenbursdagen på søndag. Bursdagsbarnet er glad i kostymer og har aldri fått være med i Luciatog, så nå får hun fullt Luciautstyr av oss. Hvit kjole, glitterbelte, lysekrone osv. Også får hun en aktivitetsbok, laget av han som har "Øisteins blyant" på barneTV.
Etter shoppingen og litt TV hjemme, så dro vi på fotballbanen på lekeplassen. Og spilte fotball. Det er virkelig etter min smak; en ball, to mål, en bane, Mia og meg. Vi sparker til hverandre, scorer mål og sparker ballen mellom beina på hverandre. I pausen tok vi turen til Wayne's coffee (se bildet) kun fordi det er noe man gjør når man har fri, og så gikk vi hjem igjen. Da tok vi (les: jeg) på oss treningstøy og så dro vi til Sats. Der er det lekerommet på noen og kondistrening på andre.
Etter høy puls på noen og 2 tegninger på andre, så dro vi hjem og lagde pannekaker. Som ikke falt i smak, og dermed ble erstattet av rugsprø med leverpostei. Så var det Dyrepasserne på TV2 i pysjen (fast på fredager!) og nå sover Besteste godt. Før hun sovnet, så kom det øyeblikket jeg hadde jobbet for (og som er et hovedtema for tiden): "Vi er bestevenner vi, mamma!" Ja, det er vi. Virkelig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar