søndag 2. oktober 2011

Rolig helg

Sambo har hatt jobbehelg, og det innebærer at det faktisk er jobbing. Hele helgen. Fra morgen til kveld. Jeg skjønte tidlig at jeg ikke er 100% restituert etter forkjølelsen, så jeg la ingen enorme fysiske planer. Men restitusjon ligger ikke helt for meg, så jeg har jo ikke klart å ta treningsfri i uka. Kanskje det er defor jeg ikke blir helt bra? I tillegg røk jeg på en særdeles tøff rompe- og lårtime på torsdag, slik at jeg har vært støl siden.

Men hva skjedde med den lovede superhelgen sånn værmessig? Neida. Den er ute og røyker (eller noe sånt). I går var vi og lekte i Frognerparken, var på markedet på Vestkanttorget (heldigvis uten kontanter tilgjengelig...), lekte i en annen morsom barnehage, spiste lunsj på cafe og handlet mat. Det er deilig å være ute når det er ok vær. Men de støle låra mine syns det var nok etter noen antall kilometre, på slutten av hjemveien med 14 kilos Mia i vogn, 2 svære poser mat og dopapir, sparkesykkel hengende på styret og "jeg må tisse veeeeeeldig mamma!" slik at jeg holdt nesten-joggetempo opp siste bakken. Men alt i alt en flott dag.

Så kom søndagen. Regn. Da ble det "Dora the Explorer"-filmmaraton på Mia og leilighetsvask- og rydd på mor. Og lunsjbesøk og vafler. Og jeg har glemt hvor godt jeg trives her hjemme med rydd og vask når det er tid og anledning til sånt. Kjennes så mye bedre med ren kåk! Digg! Nå kan uka bare komme. Ukesmål: legge meg tidligere om kvelden, trenger mer søvn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar