søndag 30. oktober 2011

Mia har debutert på kino!


Det er altså grunnen til at det er så mørkt på bildet.... Vi var på kino for å se Ole Brum. Tussi hadde mistet halen sin og den skumle Tilbake hadde tatt Kristoffer Robin! Mia fikk diplom siden det var hennes første kinobesøk, og filmen var grei nok. Mia hang med, syns det var litt skummelt enkelte steder, men holdt seg ganske bra i ro. Etterpå tok vi trikken (en kjempefavoritt hos Mia!) for å spise lammemiddag (nok en favoritt!) hos mormor og bestefar (som er verdens beste syns Mia) sammen med kusine, fetter, tante og onkel (som er Mias bestevenner). Stort bedre søndag kunne nok ikke Mia ønsket seg!

Jeg er derimot ikke spesielt fornøyd med Mias første kinobesøk. Filmen begynte klokka 13 og vi var på plass i setene våre rett før det tidspunktet, ca 5 minutter på. Jeg fulgte med på klokka, og vi satt i setene våre i 37 minutter før filmen begynte. 37 minutter med reklame, diplomutdeling, "kommende filmer"-reklamer og kortfilm. Det er, etter mitt syn, helt uholdbart lenge før en barnefilm. Mia spurte ca 58 ganger om ikke Ole Brum kom snart, og det forstår jeg godt. Man behøver ikke være rakettforsker for å forstå at barn ikke vil sitte så lenge for å vente. Jeg har aldri opplevd å sitte så lenge for å se en kinofilm for voksne, så jeg skjønner ikke logikken. Det burde være mindre reklame på barnefilmer, ikke mer. Og kortfilm faller heller ikke i smak for så små, for de har blitt fortalt at det er Ole Brum som kommer, og da er det Ole Brum de vil ha. Diplomutdeling er jo koselig det, men det var ikke det som gjorde at dette gikk så sent. Så dette var skuffende, og det ble etterhvert flere utålmodige småtasser i salen. Synd, vil jeg si. Men ikke overraskende.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar