fredag 28. oktober 2011

Hjelpe meg

Denne uka har jeg vært borte 2 netter på fagforeningstur og det merkes. Er ikke ajour med verken hjem eller jobb. Dermed er hvertfall ikke bloggen oppdatert. Men for en tur det har vært! Vi var i vakre København, kurslokalet var på selveste danskebåten, og jeg oppdaget at jeg har masse gode "kammmmerater" i mitt fagforbund som jobber andre steder. Og kall meg gjerne harry, men jeg liker altså DFDS seaways, jeg. Ikke så mye fulle folk midt i uka heller. Tax-free, dessert etter frokost, pianomann som glemmer teksten når noen blunker til han og konstant vinskjenking til de ulike middagsretter. Glimrende fenomener, alle sammen.

Køben i sol. Takk til Hilde for bilde! Hah! Rimte også!

Jeg har altså lært om "tarriffen" og hovedavtalen i staten, mens sambo og Mia har stelt hjemme. Og du verden for en stelling. De har vært med på FN-fest i barnehagen, hvor Mia så generøst hadde donert en leke til Indrani, årets barn i innsamlingsaksjonen. Det var ikke lett å gi fra seg en leke til Indrani, det skal sies. Men hun kjøpte en leke tilbake til egen samling, så da var det greit.

Det var supert å kunne overraske snuppa med henting i barnehagen, ingenting er som når hun kaster seg rundt halsen min etter noen dager uten barn. Skulle ønske jeg hadde brukt tiden uten barn på å sove, fremfor å leke festløve. For det er fryktelig lite soving om natten for tiden. Mia har lagt sin elsk på senga mi og hun kommer dermed tuslende inn hver natt med krav om å få ligge på min plass. Det blir uhygge dersom jeg prøver å dytte henne på midten av senga, og jeg er ikke i stand til å ta den kampen på natten. Så det blir lite plass på meg og dermed dårlig søvn. I tillegg er det uhyggelig at det plutselig står en person og ser på meg om natten. Og så må jeg jo stå opp 1 time før alle andre i huset for at vi skal ha en sjanse til å rekke jobb og barnehage i høvelig tid. Så jeg taper søvnmessig. Hver dag. Og er så trøtt at selv ikke kaffe funker på kvelden, så hjelpe meg. Trøtt, ja. Men jeg avslutter innlegget med min favoritt-punchline for tiden: "Men Mullah Krekar får bli!"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar