lørdag 22. oktober 2011

Dagens lærdom

Dagens antrekk- Mia er glad i hverdagskjoler
Mia: "Nå må vi spise opp all maten, for vi er sultne i magen vår!"
Jeg: "Ja, det må vi."
Mia: "Men nå snakket du med mat i munnen. Det er ikke lov!"

Her læres det saker og ting stadig vekk. I dag var jeg på jobb, og jeg hadde en vellykket telefonsamtale med min datter. Det er første gang at samtalen er helt vellykket, riktig turtaking, spørsmål og svar i riktig rekkefølge osv. Hun har begynt å telle riktig også. Hun har jo kunnet tallene ganske lenge, men nå klarer hun å telle ordentlig. Hun er flink til å gjenkjenne bokstaver, hun kan nesten alle sammen. Hun står opp selv, går på do (potte) selv og forklarer hvorfor hun blir sint eller lei seg. Hvilket hun ganske ofte er, det er utrolig mye temperament og følelser i jenta. Det har det vært hele veien og det er sånn sett bra at hun er seg selv lik. Men hun er forsiktig og tilbakeholden, og kommer neppe til å bli noen basehopper. Hun tør ikke så mye, er tilbakeholden og syns at det meste er skummelt. Hun er blid som ei lerke rundt andre, men under overflaten rører det seg mye annet som bare vi får se.

Det mest fantastiske er at jeg kjenner meg igjen i så utrolig mye. Hun er meg, bare at i størrelse 3 år. Tenk at jeg har vært så heldig. Tenk at hun valgte meg som sin mamma. Jeg må være verdens heldigste.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar