torsdag 22. september 2011

Takk til...

Jeg har hatt en deilig Hege-dag i dag og det er derfor endel jeg ønsker å takke:

-Jeg vil takke jobben min som gir meg noen timers lørdagsjobbing innimellom, som jeg skal ta ut i hele fridager. Det å være på jobb på lørdag med lavt tempo slik at jeg faktisk får ryddet opp litt, sammen med gode kolleger som man kan skravle med, kjennes som en lav pris å betale for å faktisk få fri en hel dag i etterkant.

-Jeg takker sambo for at jeg fikk sove en halvtime mer enn vanlig. Det er ikke mer som skal til for at man skal føle seg uthvilt. Blir det for mye soving på fridager, så blir dagen bare tung.

-Takk til Mia for god hadetklem i barnehagen. Det er så mye deiligere å forlate et fornøyd barn kontra et som gråter.

-Takk sendes værgudene for sola som ga ekstra energi i morgentimene, slik at jeg fikk vasket badene og tørket stua for støv etter barnehagelevering.

-Stor takk til instruktøren på sats schous for glimrende pulse-time. Det svartnet for øynene og beina ristet under timen. Det beviser at timen er hard nok.

-Takker butikkdamen på Løkka for deponering av jakke, siden jeg var så svett etter trening at jeg ikke turte å prøve den der. Den passet fint, og jeg kommer gjerne tilbake en annen dag, siden du hadde mye fint i butikken din.

-Takk til Fotballfrue for oppskrift på kaffesmoothie- den er selvskreven på en fridag, på lik linje med trening.

-Slenger et takk til diverse butikkansatte i butikker i sentrum: jeg liker at dere lar meg få gå i butikken i fred, uten at dere skal hjelpe meg med alt mulig. Jeg vet som regel hva jeg skal ha. Hvis dere vil hjelpe meg, så foretrekker jeg at det er med effektivitet i kassa, og det skjønte dere i dag.

-Supertakk til min stamcafé for at dere fortsatt eksisterer og fortsatt leverer god mat, dagens aviser og magasiner og god service. Jeg kommer ikke ofte, men vit at jeg setter pris på dere.

-Til slutt vil jeg takke meg selv for god curry-wok til middag. Noterer bak øret at kikerter og linser tar lang tid å koke, men smaker veldig godt. Og selvfølgelig vil jeg takke meg selv for god utnyttelse av fridagen. Selv om jeg er sliten nå, så er jeg veldig fornøyd. VISA-kort-delen av samvittigheten min er ikke like glad, men husvasken veier opp. Og jeg liker at jeg bruker fridagen og ikke bare sover den helt bort. For helt ærlig: det å sove mye kan jeg jo gjøre på kveldstid. Jeg sitter jo her likevel.


Du verden som de tar på disse fridagene. Nå er det beina høyt, en kopp te og glede seg til tv-kveld. Vet at Torsdag kveld fra Nydalen kommer og det passer meg utmerket.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar