torsdag 29. september 2011

Stryking


En enkel barnelærdom som tydeligvis har gått meg hus forbi, det er konseptet stryking. Eller, jeg har jo alltid visst hva det er og hvordan det gjøres (hvertfall sånn nogenlunde), men jeg har aldri skjønt viktigheten av det. Jeg har rett og slett gått rundt ganske lenge med klær som hadde sett mye bedre ut dersom de hadde fått en omgang med strykejernet. Nå har jeg jo aldri vært så inmari fan av å kjøpe klær, og hvertfall ikke klær som trenger å strykes, men nå som jeg har fått det inn på dagsorden, så tenker jeg tilbake på tidligere antrekk: jeg kunne unektelig sett bedre ut hvis jeg hadde tenkt meg om. Duker har jeg jo aldri vært særlig fan av heller, og husker det som mas da mamma hadde strøket duker hjemme og jeg måtte være med på bretting.

Skal ikke påstå at det er en favorittaktivitet det å stryke nå heller, men det gir meg energi når jeg vet at plagget blir penere. Og det er ikke mange av mine plagg jeg stryker, det skal sies. Det er noen og de blir penere fordi jeg setter opp dette brettet ca 1 gang i uka. Husmorpoeng: noen. Antrekkspoeng: flere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar