lørdag 24. september 2011

Plikter kaller


Det er 2 ting som blir veldig annerledes når man får barn; eget søvnmønster og egen sykdomsopplevelse under kraftig forkjølelse. Tidligere var det greit å ligge på sofaen med tv og film og syns synd på meg selv da jeg var syk. I dag har jeg riktignok sovet veldig lenge, mens Mia og pappaen var ute og syklet. Etter det, så var det handling og deretter, så kaller pliktene. Høstens prosjekt må i gang uansett dagsform (og det var virkelig på tide): bytting av sommertøy over i ull og vintertøy i Mias kommode. Mias rom er ikke stort, og siden jeg ønsker at de fleste lekene skal få plass der inne, så blir det ikke mer møbler til klesoppbevaring. Det igjen betyr at klær som er en liten anelse for små må ut med en gang og shortser og leggings må vike når vi trenger ullstillongs. Siden Mia har en kusine på nesten 5, så kommer det ganske hyppig påfyll av klær, og Mia lider ingen nød. Det er nesten heller så jeg blir fornøyd dersom en genser kan kastes.
Mia bestemte seg dessverre for å hjelpe til når ting skulle sorteres, så jeg brukte ekstra lang tid. I tillegg til kontinuerlig løping mot nytt tørkepapir, så ble det ikke satt noen Norgesrekord i garderobeskiftet nå i høst. Men nå er jeg hvertfall ferdig, og hauger av klær skal gis videre til mindre jenter, kastes eller pakkes bort for sesongen. Og kommoden er stappfull. Fortsatt.
Takk til sambo som disket opp med deilig lam til middag. Jeg har jo ikke fungerende smaksløker i dag, men det så veldig godt ut og jeg ble god og mett. Og Mia elsker lammekjøtt- det går ned på høykant. Og det må det jo, for hvis ikke tallerknen er tom på lørdager, så blir det ikke godteri. Det har Mia skjønt.

Nå er det forkjølelsesleie på gamle-måten som gjelder resten av kvelden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar