søndag 18. september 2011

Dag 2 på Tusenfryd












Ikke ukjent for mange, men jeg har altså en karriere som ansatt på Tusenfryd bak meg. Jeg husker tampen av sesongen på følgende måte som ansatt: vått, kaldt, lite folk og ønsker om å få dra hjem tidlig. Da vi besøkte parken i dag, så hadde jeg følgende tanker: vått, kaldt, lite folk og et ønske om å dra hjem. Det hjalp litt med skiltene som forbød oss å kjøre karuseller i bar overkropp, for da lo vi godt. Selv ikke i femti plussgrader så vil det friste meg eller sambo å gå med så lite klær. C-kjendisen som var der som pappa brukte dette som unnskyldning for å slippe å kjøre karuseller; " pappa har tenkt å kjøre med bar overkropp, så da kan ikke jeg være med". Ikke dumt. Han sparte seg å bli våt på buksa.
Heldigvis koste Mia seg skikkelig, med ullklær og fullt regnsett. Og det er jo det viktigste. Årsaken til at vi ble nødt til å ta turen i dag, var altså at vi hadde kjøpt denne "dag 2"-billetten forrige gang vi var der, og nå begynner tiden å renne ut for når vi kan bruke den. Helgene har likssom en tendens til å bli booket i god tid på forhånd :) Så vi trosset altså regnet for å være sikker på at vi får brukt billettene. Det finnes jo bare dårlige klær osv. (Og noterer til meg selv at vanter er fint...) Er forresten skikkelig lei av det dårlige høstværet- den fine høsten har jo bare regna helt bort.

Men altså, for å oppsummere: Kjøp gjerne Dag 2 billetten, men kjøp den tidligere i sesongen slik at du forhåpentligvis bruker den opp i løpet av sommeren og dermed slipper å fryse deg kald og blå ved å være på Tusenfryd i september og oktober.

Fra Tusenfryd i juli- litt koseligere

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar