søndag 25. september 2011

Back to the 90s


I dag har vi fått en Båtsmann bondebrisk inn i leiligheten (seng med skuff under). Jeg vet navnet såpass nøyaktig fordi jeg fikk en svimlende lik en på begynnelsen av 90-tallet. Og det var egentlig ikke sånn at jeg har savnet den så veldig de siste årene. Men nå, etter 5 år i denne leiligheten, har vi innsett at vi ikke har noe særlig overnattingsgjester. Det betyr at den store enkeltsenga som er over 1 meter bred som står på kontoret, med fordel kan byttes i noe som tar mindre plass. Dette har vi egentlig tenkt lenge, så jeg snuste på finn.no etter sovesofaer av mindre størrelser. Så fikk svigers snusen i planene våre, og da kunne vi skrinlegge finn.no. For de hadde selvsagt noe vi kunne bruke istedet. De har som regel det, for de kaster aldri noe som helst. I min familie er det helt motsatt: der er det mere sånn "vi hadde en sånn en gang, men vi har sikkert kastet den". Og svigers maser ofte om at sambo har så mange ting stående igjen hjemme hos de, så vi følte oss nødt til å ta imot denne brisken. Og nevøen vår på 10 trengte ny seng, så han har overtatt enkeltsenga.
Mens jeg har blitt en 90-tallsbrisk rikere. Har allerede magasinert trekket og putene, og kjører alternativ stil der. For jeg orker ikke 90 talls-farger og mønster. Det holder at "Mot i brøstet" dukker opp i hodet mitt innimellom fortsatt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar