onsdag 3. august 2011

DER var sommeren over


Da ebber ferien ut for min del. Alt i alt, så har jeg vært borte fra jobb i 4,5 uke, og det må jo sies å være en stund. Nå de siste dagene, så har jeg hatt aleneferie (tilvenning i barnehage som det heter, jeg må være tilgjengelig på telefon mens Mia venner seg til den nye barnehagen. Hvilket hun gjør på glimrende vis uten at hun trenger meg.) Så i dag har jeg jogget og vært på cafe og kosa meg, før Mia ble hentet ganske tidlig etter avtale, og så dro vi på stranda. Nyter hver eneste siste lille solstråle, for det er ikke ofte Oslo-været tillater strandtur.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si om sommerferien 2011. Den føles annerledes grunnet 22.juli enn det vi hadde tenkt, men vi har likevel gjennomført alle de konkrete planene vi hadde på forhånd. Vi hadde tanker om en fjelltur som vi utsatte, det er det hele.
Vi har jo på mange måter hatt Mias drømmeferie, mye fornøyelsesparker og campingplasser med full fart. Og det har vært deilig å sette henne slik i fokus. Nå er det vel egentlig slik at hun har fryktelig mye fokus allerede og alltid, derfor setter jeg stor pris på den nye barnehagen, hvor de behandler henne som en stor jente og setter litt krav. Det trenger hun.

Dersom dere trenger råd om fornøyelsesparker, så kan jeg svare på endel siden vi har besøkt Liseberg, Tusenfryd og Dyreparken. Men akkurat nå så er jeg litt mett av temaet.

Jeg lurer på stemningen på jobb. Og på når jeg skal bli støl av dagens joggetur.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar