lørdag 23. juli 2011

Show must go on

Jeg syns engasjert ungdom er noe av det beste som finnes. Selv har jeg aldri funnet ut nok av det politiske landskapet til å klare å feste meg ved et enkelt parti, hvertfall ikke nok til å engasjere meg partipolitisk. Jeg har derfor enorm respekt for ungdom som klarer dette og som engasjerer seg ved å melde seg inn i partier. Skal du bli hørt, så må du få noen til å høre på deg. Jeg syns derfor det er svært gledelig at partienes ungdomsleire er fulle av ungdom som klarer å engasjere seg slik jeg aldri har klart.




Jeg tror det er litt av grunnen til at jeg syns dette er så fælt. Dette er ungdom som jeg ser på som bedre enn jeg var. Og da kjennes det ganske feil at en einstøing prøver å sette seg sjøl høyere enn alle andre og tar med seg våpen og regelrett henretter folk. Og han kan ikke være tilbakestående dessverre. Måten han har gått frem på, ved å prøve å lokke frem folk som har gjemt seg, skyte to ganger for å være sikker på at liket er dødt og den rolige stemmen som alle beskriver, viser at dette er en mann som er ved sine fulle fem. Dette er drap som overhodet ikke er uaktsomt, ei heller forsettlig, men rett ut overlagt. Lovens strengeste straff lyser over hele greia. Sperr han inne, og kast nøkkelen.

Nå har vi sett på nyheter hele dagen, fremskritt i saken kommer sjelden. Så nå velger vi å finne en tv-kanal som viser noe annet, mens vi titter innom innimellom. I morgen drar vi på trening og prøver å finne tilbake til livet slik det var. For vi kan ikke slutte å leve slik vi gjør. For da vinner han.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar