fredag 29. juli 2011

Jogging


Jeg har debutert. Som jogger. Jeg håper på å kunne sette pris på jogging som treningsform med tid og stunder. Det er så utrolig enkelt å spenne på seg skoene og bare sette av gårde, istedefor å måtte konfrontere timeplaner på SATS for å finne treningsøkter.
Det var tungt. Buksa datt nesten av meg, og jeg skjønte ikke hvor jeg skulle ha telefonen og musikken plassert på kroppen. Så man kan si at jeg hadde litt startproblemer. Men når jeg var ferdig med runden (som ikke var altfor lang, ei heller raskt løpt) så var jeg skikkelig sliten. Rød i toppen og svett. Hadde valgt feil jakke også.
Men jeg følte meg veldig bra for å ha gjennomført! De fleste steder anbefaler at man på de første turene kjører intervaller, med gå og løp litt om hverandre. Jeg ville ikke det. For da fryktet jeg at jeg ikke kom til å klare å presse meg nok. Mitt mål var å ta hele runden løpende. Jeg er jo i ok form (tror jeg?), jeg bare kjenner ikke til jogging som treningsform. Det er gledelig å se at både knær og ankler fungerer. Håper på flere turer etterhvert. Målet er at de skal bli lengre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar