tirsdag 21. juni 2011

Treningsglede


Dagens helsehjørne: Treningsfilosofi. Jeg skjønner at treningssenteret med denne plakaten sliter litt med kapasiteten og at de dermed ikke har plass til for mange folk. Men å argumentere med at "kroppen din har ikke godt av å trene for mye" syns jeg er litt feil. Og det er vel egentlig de færreste av oss Hvermannsen's som har det problemet (for mye trening). Det er vel heller motsatt, at det blir for lite. Tidsklemma ødelegger for meg, og jeg kjenner mange som sliter med motivasjon og lyst.
Nå har jeg vært så heldig å bli født med/har vokst opp med en stor treningsglede. Og jeg skulle gjerne trent langt mer enn jeg gjør. Jeg har funnet treningsmetoder som jeg trives godt med og det tror jeg er nøkkelen til gode vaner. Dersom du ikke liker å løfte vekter, så klarer du ikke å drive med det over lengre tid selv om du har progresjon og ser resultater. Liker du ikke å svømme, så hold deg til enkel lek på stranda istedefor å begynne å hate vannet. Dette er noe jeg tror på.
Derfor; finn en treningsmetode du liker. Så kommer treningsgleden etterhvert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar