lørdag 25. juni 2011

Rengjøringshjelp?

Jeg er inne på tanken. Var på en fest for litt siden hvor temaet kom opp, og en av deltakerne snakket varmt om dette. Det er ikke snakk om en au-pair som skal være her hele tiden og lage mat, vaske klær eller handle. Sånne ting gjør jeg selv. Men etter de allerede nevnte oppgavene, så står det flere i kø. Og jeg kommer ikke videre i den husarbeidkøen.

Det jeg er ute etter, er et byrå som kommer hit en gang annenhver uke for å støvsuge, vaske gulv og jakte hybelkaniner mens jeg er på jobb. Jeg er lei av å ha dårlig samvittighet for at jobben ikke gjøres, for jeg ønsker nemlig å bruke min tid og energi på andre ting. Sånn som for eksempel Mia og trening. Og så ender jeg med å sitte og være sur fordi jeg ikke gidder eller orker å gjøre jobben.

Og så er jeg luta lei den enorme jobben hver gang vi venter gjester. Det er jo Den Store Vårrengjøringen hver gang. Og det kan jo hende at husstøvallergien min liker litt hjelp også.

Bare en tanke. Tenker jeg rart?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar