søndag 5. juni 2011

Ønsker du en utflukt?

Jeg liker veldig mye med Oslo. Jeg føler at jeg har kontroll på den, fordi den ikke er altfor stor (sett i europeisk målestokk), jeg liker at jeg kan gå en hel dag rundt i byen uten at noen har lagt merke til meg og jeg liker at jeg kan gå stort sett dit det passer meg uten at det er for langt. Men det som gjør Oslo så spesiell som by, det er naturen. Det finnes ikke mange byer hvor både marka og sjøen ligger så godt til og så nærme. Og byens borgere vet heldigvis å sette pris på akkurat dette.


I dag besøkte vi en av byens perler; vi tok båten ut til Hovedøya. Øyene i Oslofjorden er virkelig så supre som alle sier! Vel verdt besøket! Klosterruiner, krutthus og kanoner er blandt severdighetene, og det kjennes godt å være turist i egen by. Vi så på raringene som syns at badestranda er tingen akkurat nå (det er fortsatt litt for kaldt i mitt hode til rent strandliv) og vi klarte å havne på en sti hvor barnevogn ikke var meningen. Men Mia tok det på strak arm og gikk som en fjellgeit oppover, slik at pappaen kunne dra en tom vogn. Vi hadde ganske flaks og gikk rett på et dukketeater som skulle starte akkurat da vi kom, om Askeladden som stjal sølvendene til trollet (eller noe sånt. Jeg liker ikke dukketeater og dette var et kjedelig eventyr i tillegg). Mia var ikke superengasjert selv, men det var greit med litt underholdning. Og så kjørte vi båt, da. Det var også gøy.

Da vi kom hjem, så testet vi vår nye Weber gassgrill, med noen marinerte lammekoteletter. Mia spiste en hel en, så godt var det. Grillmat betyr sommer og selv om man har med niste, så smaker det ekstra godt med middag etter slike gående utflukter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar