torsdag 9. juni 2011

Kalas

I dag var dagen. Vi skulle arrangere vårt første barneselskap. Siden personalet i barnehagen skulle på motivasjonstur, og dermed skulle reise klokka 14 idag, så passet det bra å ta selskapet i dag i barnehagen fra dette tidspunktet, selv om Mia hadde bursdag i går. På den måten sparte vi flere foreldre for å måtte ta en kortere arbeidsdag, siden alernativet var å stenge. Vi kunne ikke ha bare vikarer heller.
Så vi sendte ut innbydelser, fikk mange takknemmelige foreldre og begynte planleggingen. Siden Mia er eldst i barnehagen, så skjønte vi tidlig at vi ikke skulle ha forhåpninger om for mye program. For det er ganske begrenset hvor lenge 1- og 2-åringer holder fokus på noe!

Prinsessekopp, prinsessetallerken, prinsessekrone og selveste Prinsessa!

Vi la derfor opp til følgende program: Åpne gaver, spise pølser, sette halen på grisen + fri lek, spise kaker, fiske godteposer. Og det holdt i massevis. Jeg er imponert over hvor flinke barna var til bords, de satt rolig og spiste og pratet og koste seg. Jeg var forberedt på mer ala kasting av mat i taket eller noe sånt, men neida. Det er tydelig at de har hyggelig spisestunder i barnehagen!
Mia fikk mange fine gaver og åpnet opp i stor stil: Ved rent diktatur selvfølgelig, og alle som prøvde seg med å hjelpe fikk så øra flagra. Det gikk ned noe pølse på de fleste, og enda mer kake og saft. Godteposen var morsomst å fiske for de minste, mens de største likte innholdet også.
Halen på grisen
Alt i alt, så konkluderer jeg med at dette gikk langt bedre enn fryktet. Det var skikkelig koselig, og vi fikk god hjelp av velvillige foreldre som stilte opp som hjelp. Likevel skal det innrømmes at jeg er ganske sliten nå, og sommerfest på jobben (som jeg skulle vært på i kveld) ble helt uaktuelt, helsen tatt i betraktning. Men det kjennes godt å velge å være en god mamma fremfor en god festdeltaker. Og vi har noen herlige pinsedager foran oss (som ser regnfulle ut foreløpig), hvor vi skal lade opp til voksenbursdag på mandag. Så jeg kan konsentrere meg om å være supermamma til superjenta en stund til :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar