mandag 27. juni 2011

Frokost

Jeg liker godt tilbakemeldinger!
Og siden kommentering på denne bloggen aldri har tatt noe særlig av, så er det hyggelig at det kommer i andre kanaler. For det gjør det. Og da er det hyggelig å blogge også!
Folk har ønsket seg mine måltider- svart på hvitt og i farger- for å se hva jeg spiser. Det kan jo til tider virke som om jeg er en skikkelig helseguru, siden jeg har spalter som "dagens helsehjørne" her på bloggen. Og hvor magisk mitt kosthold er, det skal dere få bedømme selv. Det er svært lite magi over det hele, men jeg unngår godis og generell fråtsing på hverdager. (Det finnes unntak dersom det er noe spesielt!) Men prøver altså å vente med sånne ting til helgen kommer :)
I dag skal jeg vise dere min frokost, som er mitt favorittmåltid for tiden.

Dersom jeg våkner av meg selv, så er det fordi jeg er sulten. Og jeg gleder meg alltid til frokost. Jeg har spist det samme måltidet i mange måneder nå, men er slettes ikke lei. Her er min frokost:


Havregrøten til høyre kommer i porsjonspakninger, og jeg tar da 1 pose (den veier ca 35 gram tørr). Så sper jeg på med mer av pakka til venstre, slik at det tilsammen blir 50 gram tørrvare. Så er det bare å drukne det i vann og hive det inn i mikroen mens jeg lager min morgenkaffe: Kaffe latte på ekstralettmelk. Jeg er ikke så veldig kresen på kaffe, og merker liten forskjell på tyngden på melketypen. Så da velger jeg den magreste. Etter et par minutter i mikroen er grøten ferdig. Den krydres med kanel for å få det litt søtt ("klyddel" som Mia kaller det) og vips! Maten er klar:
Akkompaniert av de to redskapene som trengs: Mikrobølgeovn og Nespressomaskin

Innimellom vil Mia ha en tallerken havregrøt også til frokost, med "klyddel" og helst noen rosiner. Det lager jeg gjerne til henne, for havregrøten metter godt og lenge i magen, lenger enn min tidligere grovbrødskive med ost og skinke. Dere burde prøve!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar