lørdag 25. juni 2011

Årets ferieplaner

Vi har ferieplaner også i år! Jeg er mer enn overmoden for ferie, enda jeg og Mia har en uke igjen å jobbe/i barnehage. Heldigvis har tempoet på jobb gått litt i feriemodus og det gjør at mitt slække hode slipper å jobbe på høygir hele tiden. Hvilket bare gjør meg enda mer klar. 

Vi starter med en tur til Italia, sammen med sambos foreldre. Vi skal bo i campingvogn sammen med de i en uke utenfor Venezia, på noe (som i følge de) er verdens fineste strand. Sambos foreldre har allerede kjørt nedover og så kommer vi med flyet ned til de om noen uker. Mia har aldri flydd før, så det blir spennende. Og sambo og jeg har ikke vært i syden siden før jeg ble gravid, så det blir også spennende. Det blir solfaktor 50 på Mia + badetrøye osv. Dersom hun blir solbrent i starten, så er jo ferien ødelagt med en gang. Og det kan vi ikke ha noe av.
Noen mener at det å bo en uke i campingvogn med svigers kommer til å bli en utfordring, jeg mener at det er en nyttig investering. Både i forholdet svigers-Mia, svigers-sin sønn og sambo-meg. Og det blir sikkert fint vær og skikkelig syden-badeferie. Noen som Mia liker godt. I tillegg er byen spennende, og jeg gleder meg til sightseeing med noen som er kjent siden de har vært der mange ganger før.

Og det eneste vi betaler på denne Italia-turen, det er flyturen opp og ned for oss 3, siden vi bor gratis i campingvogna. Det gjør at vi har råd til flere turer denne sommeren. Så når vi kommer hjem, forhåpentligvis brune og fine, så blir det noen dager hjemme før vi setter kursen mot Göteborg og Liseberg! Vi skal bo på Hotel Liseberg Heden, som ligger rett ved parken og er super barnevennlig. Og hvis vi går lei av parken, så har Göteborg masse annet å by på, det er en hyggelig by.

En road trip med bare oss 3 altså. 

Etter denne turen, så drar vi hjem igjen noen dager, og vi håper på en tur på hytta på fjellet siden vi ikke har vært der på lenge. Der er det alltid stille og rolig. Så jekker vi opp igjen noen hakk på intensitetsskalaen, siden vi også i år tar turen til Kristiansand Dyrepark, sammen med mine foreldre og min bror m/familie. Da blir det mer campingplass, denne gangen i hytter, samt fornøyelsespark. Det var kjempestas i fjor, og blir sikkert enda bedre i år. Oppholdet sponses i stor grad av mine foreldre, mens vi betaler mat og inngangsbilletter osv. 


I tillegg tenker jeg at det blir en tur til min gamle arbeidsplass, TusenFryd, en gang i sommer. Mia har blitt stor nok i år, tror jeg. 



Og vips, så er sommeren slutt og vi begynner i ny barnehage 1. august. Storbarnsavdeling. Hjelpe meg, har hun virkelig blitt så stor? 

Jeg gleder meg masse til en skikkelig barnevennlig sommer sammen med snuppa mi! Jeg tror ikke vi kunne valgt en så veldig mye mer barnevennlig sommer, eller hva tror dere? Håper dere gleder dere like mye som meg til ferien!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar