fredag 6. mai 2011

Sitter ned på berget...

... og ser utover vannet


Slik startet vår jentekveld. Det er skikkelig koselig å bruke laaang tid på vei hjem fra barnehagen, siden det bare skulle være oss to jentene likevel. Og hvis dere lurer; det er Mia som sitter på steinen og ikke en vilkårlig gutt som vi traff. Mia hadde nemlig guttejente-looken i dag.

Da vi kom hjem, så skulle jeg debutere alene som pannekakekokk. Mia har pratet om pannekaker en stund, siden de har hatt det noen ganger i barnehagen. I mitt hode, så er ikke pannekaker middag. Det er dessert/kos. Og jeg har egentlig ikke vokst opp med pannekaker heller. Men så tenkte jeg at vi skulle kose oss litt siden vi var alene, så jeg lovet at vi skulle prøve det da vi sto og sang Postgirobygget etter barnehagen.
Jeg fant frem min faste følgesvenn på kjøkkenet, Mikke Mus' kokebok, og fant oppskriften på pannekaker fra vennene til Alice i eventyrland. Røra ble liten, men det gjør ikke noe. Det viktigste er at Mia blir mett og kroppen hennes er jo ikke så stor. Jeg kan alltids finne noe annet å spise. Og det var bra at jeg hadde den innstillingen, for det ble hele 2,5 pannekaker. Og Mia ble mett på litt over 1 pannekake med blåbærsyltetøy og forsvant ned fra tripp-trappen blå på leppa og i godt humør. Suksess.


Resten av kvelden gikk med til mye Barne-Tv, bading og krangling om leggetid. For kvelden var tydeligvis så hyggelig at Mia ikke ville avslutte. Jeg tar det som et kompliment, og velger å se bort fra at jenta var så sinna som aldri før, da hun sovnet i hylende motstand. Forhåpentligvis er det glemt i morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar