tirsdag 17. mai 2011

Gratulerer med dagen!

Ny farmor-innkjøpt bunad!



Vi har hatt en flott nasjonaldag! Jeg digger det virkelig når værmelderne, som melder dårlig vær, driter seg fullstendig ut. Været var dømt nord og ned på forhånd, folk avlyste planlagte selskaper av værmessige grunner og vi fant frem ullundertøy og paraplyer. Selv valgte jeg å endre antrekk til et mer "regn-og fryseantrekk", helt unødvendig selvsagt. For været ble jo bare helt konge, (hvilket Mia kan bekrefte, for hun så han på balkongen der langt i det fjerne) og Mia har hatt sin beste nasjonaldag noensinne! For mitt vedkommende, så kunne det godt vært enda et par grader varmere. For jeg er en frysepinn. Men det hadde jo gjort at bunadsfolket hadde fått det for varmt, og jeg er jo snart en av de, så jeg får passe meg.




Ingenting å si på flaggføringen!



Minni-ballong er fint!

Vi startet dagen ganske sent, Mia syns ofte det er greit å sove litt lenger på fridager. Ikke meg imot. Så somlet vi oss inn i finstasen og kom oss ut. Da møtte vi mormor og bestefar, onkel, kusine og fetter for å se barnetoget, hvor tante i år var flaggborgansvarlig for skolen hun jobber på. Og barna var flinke til å se barnetog! Vi fikk en ganske fin plass, hvor jentene faktisk fikk sitteplass slik at de ikke ble sååå slitne





(ok, kanskje litt sliten på bildet..)

(fetteren sitter ikke stille så lenge at han trenger sitteplass) og vi hadde en matstasjon rett bak oss slik at vi fikk jevn tilstrøm på pølser, vafler og vårruller. Så vi ble stående i 2 timer, før vi skiltes. Mia, sambo og jeg tok turen på vår faste 17. maicafe (tror det er tredje året vi er der faktisk) hvor vi spiste lunsj,


før vi gikk opp på vår lokale park. Der var det leker og masse folk. Mia prøvde diverse; sekkeløp, potetløp, lykkehjul og blikkbokskasting. Det var gøy!


Sekkeløp med pappahjelp


Mia skjønte fort hvordan man kan jukse på potetløpet, hun får det lure gliset hver gang hun vet at hun tuller...


Og så får man premie uansett! Det er stas, det!

Etter endt leking, så avsluttet vi dagen hos svigers, hvor det var grilling på agendaen. Flott avslutning på flott dag!



1 kommentar:

  1. Flotte 17.maibilder! Det er stas når de oppdager at man får premie for å delta - vesla mi var ivrig med ballkast - hun kastet en ball, og løp for å forsyne seg med godter...

    SvarSlett