søndag 1. mai 2011

1. mai

Jeg hadde lovet Mia at denne dagen, som står som arbeidernes dag, hvor historien forteller oss at folk kjempet for at arbeidstakernes rettigheter skulle ivaretas, hvor folk går i tog for akkurat slike rettigheter, hvor min fagforening oppfordrer meg til å delta, vise engasjement og hurra meg rundt, så skulle vi gi blaffen i alt dette. For Mia bryr seg mest om å dra på lekeplassen. Og så lenge det er nogenlunde sol, så bryr jeg meg også mest om akkurat det for tiden. Tog kom og tog gikk, mens vi utnyttet at enkelte hagesentre velger å la sine arbeidere jobbe ved å holde åpent, og dro og handlet elementer for å gjøre vår bakgårdsopplevelse triveligere. Og så dro vi på lekeplassen etterpå. Og viste engasjement for akkurat det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar