onsdag 27. april 2011

Påske, vidunderlige påske!

Fra påskebordet vi dekket til en middag


Ja, det var virkelig det. Vi har nytt den til det fulle. Jeg har alltid vært glad i bypåske, og Oslo har jo vært fantastisk værmessig. Det er ikke ofte jeg har brukt påsken i t-skjorte, det skal sies. Vi har brukt mye tid ute, på de største og beste lekeplassene i sentrumsnære strøk. Og grillet pølser og kost oss og lekt.

Vi har brukt mye tid i selskapslivet. Vi har hatt mye besøk her hjemme og vært på besøk hos andre. Mia har strålt om kapp med sola, lekt masse på lekeplasser, vært sosial og fått masse frisk luft. Dette har resultert i fornøyd jente, som har sovet lenge om morgenene. Hvilket igjen har ført til at mammaen og pappaen også har sovet lenge, slik at alle føler seg utsovet etter ferien. Som igjen genererer enda mer hygge.

Hyggelig har det også vært at vekta har holdt seg på samme nivå til tross for utskeielsene selskapslivet bjudar på. Det blir ikke lite kake når det er mange bursdager og påsken er jo sjokoladens høytid. Mye god mat har det blitt også. Men det tyder på at det gjøres et godt arbeid i hverdagen, når kroppen tydeligvis takler utskeielser. Jeg klapper meg selv på skulderen og går tilbake til havrelefsa. Det vil si sukkererter istedetfor sjokolade. Ikke dessert etter middag. Og sit-ups hvis kveldsmat.

Det skulle helt klart vært mer av denne påsken! Godværet skal jo fortsette litt til heldigvis. Er veldig klar for supersommer på lekeplasser, merker jeg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar