fredag 22. april 2011

Corebar

I dagens helsehjørne, så skal jeg reklamere for Corebar. Corebar er altså et treningskonsept som er relativt nytt (og norsk!). Treningskjedene Jimu og Elixia kjører endel timer med dette konseptet, og jeg har lenge hatt lyst til å prøve. Men min treningskjede, Sats, har ikke hatt disse timene (trodde jeg...), og dermed tok det litt tid før jeg fikk prøvd. Men så fant jeg Sats Oxigeno, og der var det Corebar!
Corebar er altså trening med fokus på core ("kjerneområdet") som innebærer midje, mage og rygg. Hele timen bruker man denne stanga på bildet (det er den som heter "Corebar"), og for oss som er vant med vanlig aerobic, så er det ganske uvant at man faktisk skal ha noe i henda hele tiden. Halve timen er kondisjon hvor stanga bokses/roteres mye med, og andre halvpart er styrke. Hvor man bruker stanga mye som stabilisator. Jeg får til bedre push-ups med stanga enn uten faktisk!

Det er utrolig hvor mye man kjenner det i midjen etterpå, for det er mye rotasjon med stanga. Jeg blir sliten på en ny måte. Og utrolig støl dagen etterpå. Og midjen? Stadig strammere.
Løp og prøv!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar