søndag 6. mars 2011

Spinning


I dag har jeg debutert. På spinning. Det var sykt vondt i rompa den første tida, før andre deler av kroppen ble så sliten at rompa glemte smerten sin. Jeg tror jeg kommer til å kjenne dette i beina i morgen. Og kanskje i rompa. Den trenger en overhaling, så det har den godt av.

Dette med å prøve spinning er altså enda et ess i ermet i kampen mot kiloer og dvaskhet. Jeg tror nemlig på det med å variere treningen og prøve nye treningsmetoder. De siste årene har jeg gått på akkurat samme timer med akkurat samme instruktør, og jeg har dermed stått bom stille i kampen mot dvaskhet. Kampen har blitt tatt opp igjen i 2011, og jeg har prøvd nytt treningssenter, zumba og andre typer klasser enn normalt. Og nå altså spinning. Det er skummelt for en som fra naturens side alltid vil velge det trygge og kjente.

Og det vil fremover komme stadig nye tips fra Heges helsehjørne, bare så det er sagt. Håper dere sier ifra dersom det bikker helt over i fanatisme.

1 kommentar:

  1. Velkommen i klubben, sykkel er bra trening og variasjon i treninga er helt avgjørende.

    SvarSlett