lørdag 26. mars 2011

Det er greit når folk gir meg mat!


I dag har vi vært på lunsjbesøk og det er alltid en skikkelig opptur. Burde gjøres langt oftere. Bare vi blir kvitt malinglukt og malingutførelse, samt generelle oppussingsprosjekter, så skal det inviteres i tur og orden, på rundstykker, juice og pålegg. For det er så undervurdert.

Det er også en glimrende anledning til å la tvangstanker rundt kalorier ligge. For jeg er ganske god på å kamuflere sånt når jeg er på besøk. Og så spiser jeg istedet langt mer enn jeg ville gjort hvis det var vanlig lunsj hjemme, og da stiger energien til uante høyder. Og da føler kroppen seg nesten rusa. "Det er deilig" som Mia sier når vi bretter dyna godt og hardt rundt henne om kvelden.
I tillegg lagde vi skikkelig god middag hjemme etterpå. Lammecarré med stekte poteter, sopp og grønnsaker. Som jeg har valgt å ikke telle kaloriene på, fordi jeg fortsatt føler meg rusa på energi. Det var sambo som disket opp- han er god på å lage mat. Mine kunnskaper strekker seg ikke forbi hverdagsmiddager. Kjøttet var helt nydelig, med rosmarin og hvitløk. Selv Mia gaflet ivei. Lam er veldig godt.
Nå skal jeg se fotballkamp mens jeg venter på bakrusen. Ha en flott kveld.


Her er forresten mini-pavlovaer som skal være bordets kveldskos i dag

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar