mandag 28. februar 2011

Tilbake med et brak!

Etter massive ønsker om nye blogginnlegg, så gir jeg etter for presset nå. For å ikke åpne for hardt, slik mange skiløpere gjør i Kollen om dagen, så skal dere i dag få et middagstips. For dette hadde vi til middag i dag og det var veldig godt, kalorifattig og mettende. Pluss i boka for at det var lett å lage i tillegg. Jeg gir dere derfor:

Blomkålsuppe


1 blomkålhode

1 liter melk, ekstra lett

2 dl ekstra lett créme fraiche

Litt salt

Laks i tynne skiver eller spekesinke i biter


Rens og skjær blomkålen i store biter. Kok melka forsiktig opp i en kjele, pass på så den ikke brenner seg fast i bunnen. Tilsett blomkålen og la det koke i 15 min, gjerne delvis tildekket av lokk. For da har du litt kontroll på kokinga. Kjør suppa glatt med stavmikser eller kjøkkenmaskin. Rør i créme fraiche og salt. Anrett på tallerken, med ønsket tilbehør; laks eller spekeskinke på toppen. I tillegg er jeg og Mia suckers for flatbrød til supper. NYT!

(Jeg er mett enda, og konstaterer dermed at porsjonen skal minskes neste gang. Og så lurer jeg på om man egentlig trenger créme fraiche?)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar