mandag 3. januar 2011

Da er det på'an igjen


I morgen begynner barnehagen for vesle snupp. Vi snakket om det isted, og det virker som hun gleder seg til å treffe alle barna og de voksne. Det begynner vel å bli nok tid med de gamle hjemme nå, nye samtalepartnere blir nok kjærkomment. Så får vi se hvor lenge det varer. Etter et par dager, så er vi nok tilbake på at "barnehagen DUM!" Vi er nemlig på det stadiet nå, at alt og alle som går Mia litt imot er "dum". Streng frøken altså.

En annen ting som er påbegynt, er prosjekt "bli mindre" (Se bildet) Nå er det ingen bønn her, mat skal nå veies og alt som skal inn i munnen vurderes grundig. Søtsuget etter julekakene (som det ble altfor mange av) er pr dags dato ganske stort og jeg lider her jeg sitter i sofaen uten noe å knaske på. Jeg vet at det blir lettere etterhvert og at suget avtar. Og jeg vet at det er verdt det. Men det er nå jeg får bruk for staheten jeg (og min datter!) har så mye av. Vær sterk, Hege. Vær sterk.

2 kommentarer:

  1. ah.. julekakesuget er ganske så sterkt her og. Godt jeg gjorde kål på de siste restene i sted. Nå steker jeg gode knekkebrød jeg kan knaske på når suget blir for stort.

    SvarSlett
  2. Hege ER sterk. Så målet er å ikke knaske noe som helst. Vi får se.

    SvarSlett