fredag 24. desember 2010

God jul!


Pepperkakehjerte i vinduet


Jeg sitter nå og venter på sambo og verdens søteste lille, som skal hente meg etter at de har vært i kirken med farmor og farfar. Den lille skjønte jo at det var en spesiell dag i dag, og bestemte seg for å sove lenge og samle krefter. Blir nok en lur investering. Selv har jeg tuslet her hjemme og ryddet, vasket bad, pakket kaker og gaver, laget saus til julemiddagen og annet småtteri. Og det gikk opp for meg isted at jeg virkelig har blitt voksen. Det er ikke veldig mange år siden jeg brukte julaften på å ligge i sofaen å se Tre nøtter til Askepott, Reisen til julestjernen og Donald Duck & co, før jeg kledde på meg og feiret julekvelden. Og i år hadde jeg virkelig tenkt til akkurat det, siden sambo og Mia skulle være lenge borte, men neida. Jeg hadde overhodet ikke ro i rompa til å sitte stille og se på TV. Og det er kanskje like greit at man ikke fortsatt er helt tenåring når man nærmer seg 30, er mamma og strengt tatt kanskje burde begynne å arrangere julemiddag selv. Så det er typisk: det jeg har savnet foregående år med TV-titting julaften som utgikk grunnet Mia, det var visst ikke så viktig likevel når det kom til stykket. Som med så mye annet; man endrer seg når man får barn!



Mia er i superslag og var fornøyd med siste luke i kalenderlastebilen sin!

Dessuten er hun helt i hundre fordi hun skal ha på bunad. Hun føler seg veldig fin i den, og det er hun virkelig! På julesangrepertoaret har hun "Jeg gikk meg over sjø og land" med hoppeland og vinkeland og "Bjelleklang". Og så kjenner hun igjen "Glade jul" og "På låven sitter nissen". Alt ligger nå til rette for en flott kveld, og jeg gleder meg mest til sambo skal åpne sin julegave. For jeg er superfornøyd med gaven han får i år! I tillegg vet jeg mye av Mias gaver og hun kommer til å bli veldig glad. Bare det ikke tar helt overhånd, og hun blir helt over seg. For da kan det tippe over i gråt.

Da fikk jeg lopper i blodet igjen og må opp og gjøre noe. God jul alle sammen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar