fredag 26. november 2010

2010- babyåret

Det har kommet utrolig mange nye babyer inn i livet mitt i løpet av 2010. Jeg har blitt tante til 2 nye gutter, 3 av mine beste venninner har fått sine førstefødte, 2 av mine favorittkolleger har fått babytilskudd, og fetteren min har fått et nytt familiemedlem. Det er litt av en haug!

Det er gøy med babyer, og ekstra gøy når man bare kan låne de og så gi de tilbake til foreldrene når det kommer til nattevåk, gulping og annen gråt som ikke har kjente årsaker. Før jeg fikk Mia, så var jeg ganske ukjent med håndtering av babyer. Etter Mia, så har jeg blitt en racer på det å roe. Jeg var ikke spesielt flink med egen baby kanskje, men andres babyer er veldig glade i meg. Derfor havner ofte babyene i mine hender i sosiale lag. Og nå er Mia i følge eget utsagn "stor jente", så det er helt greit at jeg holder babyene uten at hun blir sjalu.

I morgen er det barnedåp for lille Eivind. Jeg har laget kort, som er en eksplosjonsboks:



Tanken bak kortet er altså at når man fjerner lokket, så popper sidene ut som i en eksplosjon, derav navnet. Sidene er dekorert med bilder, noen av Eivind selv, og diverse annen pynt og stæsj. I tillegg er det noen facts om navnet Eivind.

Det blir sikkert en hyggelig dag, Mia gleder seg allerede (mest til kattepusen som bor hjemme hos babyen. Men den katta skal holde seg laangt unna meg, for jeg slet med allergi i flere dager etter forrige besøk). Men de kan gjerne fly etter katta, så kan jeg passe Eivind så lenge. Hvertfall frem til han begynner å hyle helt umotivert. For da er det greit å bare ha en 2,5 åring som faktisk sier hva hun vil og mener!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar