lørdag 2. oktober 2010

Og vi suser av gårde alle mann...

Ukene flyr så fort. Jeg ser av kalenderen min at jeg har noen huller enkelte helger i november, men ellers er det virkelig full rulle frem til jul. Og hverdagene går med til jobb, trening og noe sosialt liv, samt gressenketid. Sambo har jobbet myyye ekstra, og Mias mest brukte setning denne uka har dermed vært: "Pappa jobbe". På andre plass kommer "grrrrrrrrrrr" på slutten av sangen "Bjørnen sover".
Vi har dessuten prøvd bestikkelse under legging. Mia er i en periode hvor det er veldig skummelt å sovne alene, aller helst skal jeg sitte sammen med henne i mørket mens vi holder hender når hun sovner. Og det tar gjerne en halvtime som jeg ikke gidder å bruke. Dermed innførte vi klistremerke på morgenen når hun er flink til å sovne alene. Jeg vil jo ikke kalle det alene egentlig, siden Bamse, Ole Brumm og Elefanten også sover i senga, men det er merkelig hvor lite lysten hun er på klistremerket om kvelden i forhold til på morgenen. For da er det rett opp i sittende i senga med "klistremerke?" med verdens søteste tonefall.
Jeg våknet ikke med samme søte tonefall i dag, siden jeg tok en sen kveld på fest i går. Og merkelig nok, så var det ingen som tilbød meg klistremerke for gårsdagens innsats.

Nød lærer fyllesyk mamma å ta med datteren sin på McDonalds. Det er pommes frites med eplejuice som er godt.


Mens sambo kjøpte sko, så testet Mia rytteregenskapene sine på en stor Skofus. Og det gjorde hun såpass godt at hun fikk en liten Skofus av butikkdama!

Det ble shoppa litt til hele familien under rimelig sømmelige forhold og masse skal returneres på åpent kjøp- kvoten. Den er veldig fin for oss som ikke orker å bruke prøverommene så altfor mye.

Og i år har jeg bestemt meg for å gå i gang enda tidligere med julegaver og kalendere, sånn at det spres utover flere lønninger. Er luta lei av tom konto i november hvert år.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar