søndag 17. oktober 2010

Neste ambisjon: Ikke ha så mye ambisjoner

Jeg går i samme fella hver gang jeg har barnefri: Ambisjonsnivået blir skyhøyt fordi jeg har så mye som skulle vært gjort. Og jeg rekker knapt en brøkdel av alt jeg har tenkt HVER GANG. Så da må jeg velge. Skal jeg komme meg ut i finværet? Gå på kino? Være sosial? Vaske leiligheten? Shoppe? Lage kort? Mulighetene er mange, og alt er ikke like fristende. Så det har ofte blitt sånn at jeg enten er fornuftig og flink, eller egoistisk og lat. Denne gangen vant sistnevnte.

Jeg kom hjem etter å ha levert Mia hos mamma og pappa. Dagen hadde egentlig vært lang nok allerede, siden sambo tok flytoget rundt 7 og Mia og jeg rekker jo endel frem til klokka 14 :) Vi hadde vært på butikken og handlet, og vært på Litteraturhuset og blitt kastet rundt og løyet for, så det var greit å komme til mamma og pappa da. Vi ble møtt i døra av Mias kusine på nesten 4, og Mia strålte som en sol. Jeg fikk beskjed av kusinen om at de skulle danse fint nå, for de skulle ha jentekveld og da måtte jeg gå. Mia enset ikke meg i det hele tatt lenger, og jeg ble avspist med en "hadet" idet hun løp rundt.


Vel hjemme, så buret jeg meg inne i min egen verden av kartong, mønsterpapir, pynt og alt som hører hjemme i kortverdenen, mens jeg satte på jentefilmer og spiste sjokolade til middagstider. Nydelig og en halv. Det ble Skal vi danse og noe mat etterhvert og ikke så sent før jeg la meg, utslitt selv om tempoet var rolig.


Jeg sov i 12 timer og fortsatte i samme spor, før jeg hentet sambo på Oslo S. Så hentet vi kruttønna, som hadde hatt en superkveld. Blitt helt overkjørt siden hun var yngst selvsagt og det hører med. Ikke har hun vondt av det heller, spør du meg.


Men nå sover berta, jeg sitter i et kaos av et uvasket hus og føler egentlig at jeg burde rukket myyye mer enn jeg rakk. Men du verden så deilig jeg har hatt det.


Her er ett av resultatene fra frihelgen. Dette kortet skal brukes til dåpen vi skal i neste helg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar