søndag 31. oktober 2010

Morgenufrisk

Et cupfinaleskjerf uten skrivefeil pryder nå skjerfkurven til a mor. Skjerfet + cupfinalebilletter var noe av det som ble med oss hjem fra senteret på hjemstedet mitt i går. I tillegg ble det 4 bursdagsgaver, jeg ble noen klær fattigere (og dermed noen kroner rikere) og jeg traff gode venner. Mia fikk dessuten kjøre Kiddiecar igjen, hun fikk Solrik å drikke og hilse på en baby. Og vi spiste risengrynsgrøt da vi kom hjem, så da var vel de fleste fornøyde med dagen!

Frokost før klokka er 6.. Veldig fornøyd, mens mamma er trøtt....

I dag er det litt blåmandag.. Vi har jo skrudd klokka, og Mia våknet dessuten ekstra tidlig. Hun ville nemlig ha mye ut av dagen, og det hender egentlig ikke så ofte lenger. Men i dag, da vi i tillegg hadde skrudd klokka en time tilbake, så skulle hun selvsagt opp tidlig. Så hun begynte å mase om mat ca halv seks, etter å ha underholdt oss med sang og spark i en halvtime allerede. I dag blir det altså skummelt å kjøre bil, for Mia kommer til å sovne.

Vi prøvde oss litt uten bleie i går. Mia fikk på truse og var helt enig i at hun skulle si ifra dersom hun måtte på do (hun gikk nok med på det fordi trusa hadde veldig fine sommerfugler!) Hun er ganske bevisst på når det har skjedd noe i bleia, men er ikke flink til å si ifra FØR det skjer. Og før eller siden, så må vi bare prøve, hun kan jo ikke gå med bleie alltid. Så det var stas en stund, helt til hun begynte å bevege seg veldig hjulbeint, sa: "ææææ" og så veldig lei seg ut. Så da måtte vi skifte, og nok en gang vise at potta sto i stua slik at hun bare skulle si ifra eller sette seg ned. Men det gikk galt 2 ganger til før vi ga opp, gikk i badekaret og tok på nattbleie. Og hun gikk totalt 1 time bleieløs. Jeg har jo trodd at hun har gjort som voksne nå, men det viser seg altså at det er mange små tisseomganger enda, istedefor en større. Det er nok sånn det er å bruke bleie.

Nå skal jeg vekke avløseren og gå og legge meg igjen, før Mia trenger annen stimuli enn TV. Jaggu godt vi er to voksne, slik at vi fortsatt kan sove på omgang. Kanskje har det blitt bedre vær når jeg står opp igjen?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar