søndag 24. oktober 2010

Barnedåp

Dåpsklar på morgenkvisten

Nå er vi slitne. Det er veldig mye unger i en barnedåp når man inviterer mange familier. Og mye unger gir mye lyd. Og mye bevegelse og oppfølging.

Jeg er ikke så veldig glad i prester som skal være kule. Jeg er på ingen måte noen fast kirkegjenger, så de få gangene jeg faktisk går inn den vide døren, så liker jeg at det er litt høytidelig. Ikke inmari høytidelig, men litt. Og da liker jeg ikke så godt at presten snakker om "one-man's show" og at det er veldig mye sangleker, hvor man skal være med å lage "fugler" osv med armene og peker opp i himmelen (hvordan vet vi at han er oppe? Har noen faktisk sett det?). Men alle de 10 dåpsbarna klarte seg ganske bra til at de var så mange.

Uansett; Mia syns gudstjenesten var dritkjedelig. Mildt sagt. I tillegg ville hun ikke ta av jakke og lue, så da ble det varmt. Det hjalp litt da hun fant et bord med ark og fargestifter, og det var en høydare under kollekten, for da kunne vi gå rundt alteret.

Men festen var fin. Mye god mat og drikke. Uformelt og barnevennlig.

Bunadskusiner på fest

Dagens minus: Steinsprut på ruta på vei oppover, som stadig eskalerer. Vi må nå bytte frontrute, sprekken er for stor og voksende.

Dagens pluss: Vi fikk bidratt til TV-aksjonen gjennom kollekten. Vi var jo ikke hjemme da de kom på døra (som vanlig. Av en eller annen grunn så er vi aldri hjemme når de kommer). Fikk også pluss på mammapoeng, siden jeg forutså at vi kom til å være sultne da vi kom ut av kirken. Så medbrakte rundstykker slo an, både hos store og små.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar