søndag 12. september 2010

Smooth helg!

Bare så det er sagt; hjemme-alene-festen min tok uventede svinger. I stedet for å nyte stillheten og mitt eget selskap, så satte jeg i gang med å vaske bad og stue. Det er unektelig trivelig med nyvaskede rom, men herregud så stusselig da! Å bruke alene-kvelden min på noe sånt! Jeg er fryktelig dårlig på å være alene hjemme tydeligvis.

Lørdagen valgte Mia å starte grytidlig, så vi koste oss med diverse leker og moro. Vi ventet på at butikker skulle åpne, sånn at Mia kunne få seg ny bunadsskjorte. Det trengte hun nemlig. I tillegg fikk hun nye vanter. Da vi kom hjem fra shopping, så hadde sambo karret seg opp. Så da dro vi alle 3 på loppemarked på Mias fremtidige skole. Loppemarked er kjempegøy syns jeg. Og det ble med hjem noen skatter i form av nye puslespill og en ny bok.

Så dro vi på besøksrunde; først til mormor og morfaren til Mia, hvor det var diverse andre fettere, kusiner og onkler på besøk. Moro. Så bar det videre for å besøke Mias nyeste fetter som ble født natt til tirsdag. Han har ikke fått noe navn enda, men storebrødrene hans mener at et hett tips er Luke Skywalker. Han sov hele tiden mens vi var der, og vi spiste muffins og boller. Nam-nam! Det som ikke er så nam, det er lille Pippi. Katten deres. Jeg har som kjent pelsdyrallergi, så da vi dro derfra var jeg ferdig kjøttkake med snørrproduksjon på størrelse med Mjøsa. Når allergien setter inn, så skjønner jeg dette med "sinnsyk i gjerningsøyeblikket". Det er såpass fælt at jeg gjør hva som helst uten at jeg merker det. Dessverre.

I dag var det min tur til å sove lenge, og så var det ut i skogen. Denne gangen testet vi Bærumsmarka, og vi skulle finne Nygård, en turhytte, ca 4 km inne i skogen. Vi havnet i stien til Reverocken, som skulle arrangeres på en gård oppi lia der. Det kostet ikke mindre enn 800 kr for en familie som ikke er medlem i Turistforeningen, så vi hoppet kjapt over det selv om Mia kastet fristende blikk mot et program som innholdt Fantorangen, konsert med flere, ansiktsmaling, bokbad og flere andre aktiviteter. Syns det var dyrt.
Vi kom frem til Nygård etter en stund (og mye kjeks):

Verdens beste traktorkjører på en museumsgjenstand av en traktor

De hadde god glasur på sjokoladekaka. Hilsen en kjenner.

På vei tilbake, så lette vi etter litt sopp, kongler og bær. Vi fant ikke noe særlig av noen av sortene, men det var koselig likevel.

Selv om vi ikke tar de lengste turene, så blir vi slitne alle 3.Den friske lufta er herlig, og gjør at man blir trøtt. Mia holdt på å sovne i bilen hjem igjen, men jeg visste råd og satte meg i baksetet med henne. Da blir det ingen soving :)
Vi unnet oss hjemmelagd pizza da vi kom hjem, for noen er veldig glad i å bake:

Godt ble det hvertfall :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar