tirsdag 3. august 2010

Kort, barnehage og søtsaker

På kortfronten står oppdragene i kø. Dette fikk Mias nyeste tremenning da han ble født.

Barnehagestarten har gått over all forventning, i alle fall foreløpig. Mia har gått fra å være blandt de minste i fjor, til å skulle være med i den eldste flokken i år. Og det er en oppgave hun ser ut til å takle glimrende. Hun har fått de beste skussmål fra de ansatte. I dag løp hun til og med inn i barnehagen med et smil, og det tror jeg ikke har skjedd før. Jeg bare surfer på den følelsen av å ha et fornøyd barnehagebarn, for jeg frykter at det snart går opp for henne at fremover blir det myyyye barnehage og lite strandkos kombinert med å se på Drømmehagen når man ønsker....

Ellers er det virkelig på tide å komme ut av sommerens dårlige vaner. Jeg har spist som det har lystet, og det er slettes ikke bra for en søtmoms som meg. Så nå er det om å gjøre å narre kroppen til å tro at den ikke trenger søtt, ved å finne andre alternativer til å sitte i sofaen på kvelden og la søtsuget komme sigende. Jaggu godt at jeg begynte på evighetsprosjektet "scrappe fotoalbum til Mia". Det er himla mye jobb og holder søtsakene (og fritida i sofaen) vekk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar