onsdag 18. august 2010

Håndverkere, Storo og ubegrunnet sinne

Nå har vi hatt håndverkere her i en uke. De har lagt nye varmekabler og dermed fliser på lillebadet, siden det var brudd i de gamle. Bruddet har vart et par år, så du kan godt si at det var på tide å få ut finger'n. Men jeg vet jo nå hvorfor jeg har utsatt det så lenge. For det er skikkelig drit å ha håndverkere traskende i leiligheten. Riktignok er badet rett innenfor utgangsdøra, men det er lite hyggelig å komme hjem fra jobb og barnehage, og det første som møter oss er rørleggersprekken på bildet her. De er 3 stk som har holdt på, 2 av de snakker ikke et pukk av norsk, mens han siste (sjefen sjæl) snakker litt engelsk slik at vi får kommunisert noe. De 3 sammen snakker noe i nærheten av polsk, tror jeg. Uansett, så blir Mia dritnervøs av de og henger rundt beina mine hele tiden. Og det er kjedelig når privatlivet blir satt på prøve. Det snodigste er arbeidstidene deres. Det kan gå en hel dag uten at de er her (de har fått nøkkel siden arbeidet har dratt ut) og så plutselig kommer de klokka 16.45. Det er ikke særlig hyggelig med flisekutting midt i middagen...

Litt av grunnen til at arbeidet dro ut, var at membranen i bunnen av gulvet var lagt feil vei. Så det var en herlig vannansamling der, som fikk varmekablene til kortslutning. Nok en flott detalj fra han vi kjøpte av, en type som ganske sikkert liker ordet "snarvei" og enda oftere kutter svingen når han kjører. Det er tatt mye snarveier her, hvertfall.


Men nå er fugene på plass, så nå har vi straks sett det siste av De Tre Vise Polakker. Litt synd at vi fortsatt har bygningsarbeidere tuslende utenfor kjøkkenvinduet, der våre naboer er i ferd med å få balkongene sine. Vi har en løsning på gang for oss i første etasje også, men den begynner vi ikke på før de er ferdige med balkongene. De skal sette inn en verandadør hos oss, da. Men den venter vi enda på. Gleder meg skikkelig til alt av håndverkere er borte og det kan begynne å se pent ut her/i bakgården igjen. Så får vi se hvor lenge vi venter på neste oppussingsprosjekt- det er flere ting på gang nemlig.
Nå har jeg akkurat debutert på det største treningssenteret jeg noensinne har trent på. Nye Storo er gigantisk, og jeg tror det blir bra å trene der fremover. Samtidig gleder jeg meg til lørdag, hvor Mia skal være hos besteforeldre. For da skal jeg på shopping på det nye senteret! Det ser ut som om det er masse fine butikker, så det blir nok bra!

Mia hadde forresten sinnadag i dag. Hun har sånne innimellom, de dagene hvor hun rett og slett står opp med feil bein. I dag var det 2 timer tidligere enn vanlig så det var nok det som var problemet, ikke beinet... Når hun hadde slengt seg rundt her en god stund under middagen, så ble hun plutselig bråsulten (blir sikkert sulten av å bruke så mye energi) og heiv innpå myyyye fiskekake. Litt det samme som skjedde under frokosten, og da heiv hun innpå min matpakke. Det er jo et godt formål, så det får være greit. Men det minner meg på at jeg har spist litt mindre enn jeg pleier, så jeg tusler nå ut mot kveldsmat: Bjørnebærsmoothie med nøtter! Det er snacks, det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar