lørdag 7. august 2010

Den fascinerende trapp

Noe av det morsomste som finnes, det er å kjøre rulletrapp. Opp og ned, opp og ned. Etter ca 31 turer, så ble sambo lei og Mia satte i et hyl av dimensjoner. Jeg gikk glipp av ca de første 30 turene fordi jeg var på skoshopping. Til meg selv. Vi skulle ha gummistøvler til Mia og jobbsko til sambo. Det var gjort på 10 min, så jeg ante muligheten for egenshopping, siden jeg spottet rulletrappen. Og dermed visste at Mia og sambo kom til å være opptatt en stund *knegg*.

Dette er min nye, stadig under testing, telefon. Jeg fikk den fordi jeg byttet abonnement, og ordet "gratis" klinger jo godt i mine ører. Var egentlig veldig godt fornøyd med den forrige, så har ikke bestemt meg enda for hvilken jeg skal bruke. Denne her har jo fryktelig mange funksjoner jeg ikke trenger.

Sambo har malt sin nye trekontruksjon i kveld, mens jeg har vasket badene. Fornøyd med innsatsen nå. Trekonstruksjonen er forresten er forlengelse av en vegg han har laget selv. Vi skal nemlig flytte trappegrinda et stykke, sånn at Mia får en litt større leilighet å bevege seg i. Hun fortjener det nå, stor jente som hun har blitt. Denne første uka tilbake til hverdagen har jo helt klart vist hvem av oss tre som har den største arbeidslysten: det er helt klart Mia. Hun storkoser seg som "storesøster" i barnehagen, selv for de minste som ikke vil være der.

Mia kunne fortelle meg at jeg skulle lage meg kaffe da vi sto opp i dag. Hun stilte seg opp ved kaffemaskinen og sa: "Lage! Ja!" Jeg så på henne og sa: "Vil Mia ha kaffe da eller?". "Neeeiiiii! Mia, Melk!" Akk, hun er så stor!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar