lørdag 1. mai 2010

Regn...

Stooooor snuppe på sin nye sykkel. Som det er stas å kjøre på, men hva skal man med pedaler? Og hvorfor skal man egentlig styre?

Jeg lurer mer på hva man egentlig skal med regn. For det er sykt dritt. Før jeg fikk barn, så elsket jeg regn-lørdager. For da kunne man med god samvittighet sitte inne, drikke kakao og lese bok. Nå går jo ikke det. Mia får mark i kroppen etter noen timer med inne-leking, så da bærer det ut, regn eller ikke. Og det er jo ikke akkurat varmt i lufta, så man fryser jo ræva av seg samtidig som man blir søkk våt. Og jeg har regntøy, uten at jeg syns det hjelper veldig. Mia liker heller ikke regn. For hun ville ha kose-kjøretur i vogna med smokk og elefant. Og da mor dro fram regntrekket til vogna, da klikket det i vinkel for småen. Sitte bak regntrekk? Er du gal, likssom!
Heldigvis er vi velsignet med besteforeldre like i nærheten, som tar imot oss med åpne armer, når Mias egne leker blir for kjedelige etter mange nok timer hjemme. Så da ble det en snartur dit, før vi tok imot besøk hjemme av noen av mine venninner. Artig å se hvordan sjarmtrollet gjør seg til for folk hun ikke kjenner så godt.
Så gikk vi ut for å sykle, sambo kom hjem fra jobb, og vi fant ut hvor gøy det er når det slutter å regne. For sølepytter er supergøy å hoppe i!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar