lørdag 8. mai 2010

Ny bok om vov-voven


Dette er den nye favoritten. Jeg var på nattåpent på et kjøpesenter på torsdag, og følte jeg måtte tenke litt på familien og ikke baaare på meg selv. Mia arver fortsatt masse klær og utstyr, så hun trenger egentlig ikke så mye. Så jeg gikk til innkjøp av denne boka til lesehesten min. Og du verden for en innertier! Tassen-bøkene (eller: "vov-voven" som han heter hjemme hos oss) er noe jeg likte godt som barn selv, så mine foreldre har et par stykker hjemme, til Mias begeistring. Og jeg var plutselig verdens beste mamma da Mia fikk denne i samlingen sin. Hun koste seg så masse med den, at vi måtte lese den 3 ganger før hun la seg i går. Vi har lesestund på rommet hver kveld før legging, hvor vi leser oss gjennom flere bøker mens vi roer oss på fanget med kose-elefant og smokk. Men i går skulle vi kun lese denne boka. Ikke tale om at vi skulle lese noe annet, selv om jeg prøvde iherdig. Man kan jo kanskje bli litt lei av å ta samme bok 3 ganger på rad, men det fikk jeg null forståelse for.
Boka har klaffer, og det er supergøy. Faktisk så gøy at man blir for ivrig etter å se hva som gjemmer seg bak, så klaffene detter av og må limes. Men men. Det er viktig med leseglede!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar