søndag 23. mai 2010

Nei. Jeg er såvisst ikke babymamma lenger!

Her er den. Selve symbolet som viser at jeg virkelig ikke har en baby lenger. Mia skal nemlig sove i sin nye juniorseng i natt. Den er stor, skummel og veldig lett å komme seg ut av. Vi har ikke demontert sprinkelsenga enda, for vi vet hvor glad Mia er i den og vi er forberedt på en overgangsfase. Bare så det er sagt, så er det altså ikke frivillig at vi bytter. Mia elsker den senga og det gjør vi og. Problemet er at sprinkelsenga skal gis videre til neste baby i familien, for det er ikke vi som eier den. Babyen er ikke ventet før i september, og den skal tilbringe sine første uker i en kurv på rommet til sine foreldre, så vi kunne strengt talt ventet til utpå høsten med å bytte den ut. Likevel bestemte vi oss for å kjøpe ny seng i går for å starte overgangsfasen nå før sommeren.
Og det var vanskelig å legge seg i den nye senga. Og jeg kjente mammahjertet som dunket da hun løp gråtende ut av senga og bort til sprinkelsenga som står i gangen, mens hun pekte og sa: "miiiiin". Uff. Men etter at vi leste litt bøker sammen i den nye senga (det gikk jo ikke i den gamle, så da hadde vi lesestund på gulvet), og etter at hun lå litt sammen med pappaen sin i mørket (som snek seg ut til fortsatt litt protester), så sovnet hun. Heldigvis. Så gjenstår det å se om hun skjønner at det nå bare er å stå opp (gjerne midt på natta) for å vekke sine foreldre. Verden er nå veldig åpen for en liten tass.

(Det var egentlig en veldig fin avslutning på dette innlegget, derfor må jeg skrive det andre jeg skulle si litt lenger ned og i parentes. Til sommeren må vi nemlig også begynne med bleieavvenning for fullt- jenta er nemlig ganske renslig når det kommer til avføring allerede. Og da tenker jeg hvertfall at det blir nok nytt å ta seg av fremover, pottetrening og greier, så da er det greit å begynne med ny seng med det samme så ikke alt nytt kommer på en gang!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar