søndag 11. april 2010

Utedag

Navnefesten i går gikk veldig fint! Det var mange flotte mennesker og god mat, og vi koste oss alle mann alle. Selve stjerna var flink under seremonien, og viste seg som en skikkelig festløve etter at han fikk seg en real dupp under middagen. Mia var festløve også, dog uten dupp. Så hun ble litt sliten utover kvelden. Og jeg vet ikke helt hvor stor leiligheten til mamma og pappa er, men det gikk faktisk greit med 17 voksne, 3 relativt store jenter på 4, 3 og snart 2 (Mia) og 2 guttebabyer.

I dag har Mia og jeg stort sett vært ute. Sambo hadde sovemorgen, så Mia og jeg gikk ut i morgensola rundt klokka 9, etter lang frokost og morgenstell. Vi lekte på lekeplasser på Haugen sammen med andre morgenfugler, jagde vov-vov'er og pip-pip'er og løp rundt og koste oss masse. Så gikk vi en tur inn for å spise litt (og leke litt inne. Det var hvertfall planen). Men etter at maten var fortært, så satte Mia kursen for utgangsdøra og ropte "hadet!" mens hun rev ned jakka si fra knaggen. På Mia'sk, så betyr det at vi skal ut og leke. Så da fikk vi med oss pappaen i tillegg, og gikk ut i sola igjen. Hvilket jeg ikke hadde noe imot når været var så deilig! Mia valgte nå å sitte i vogna si, og det ante meg at hun hadde lyst på en trilletur med seg selv i vogna. Og der sovnet hun til slutt, mens sambo og jeg satt og nøt solen på en benk. Det er jaggu deilig med vår!

Etter sovingen, så gikk vi innom bakern og kjøpte noe snadder av bakverk, som vi spiste sammen med litt rundstykker før vi satte kursen til mine foreldre. Vi skulle nemlig hente kakefat og annet stæsj de hadde lånt på navnefesten i går. Så da ble det en times leking der inne (den eneste innendørslekingen som skjedde i dag faktisk), før vi skulle sette oss i bilen på vei hjem til middag. Men vi kom ikke lenger enn lekeplassen utenfor leiligheten deres, for Mia ville leke i sandkassa der. Vi bakte kaker som Mia ødela, skle på sklia og fikk kontakt med naboen og hennes barnebarn. Og sola skinte fortsatt, så jeg hadde ingen planer om å ødelegge familieidyllen. Mia har jo hatt litt trøbbel med å like å få sand på fingrene, så det var hyggelig å se at det var så greit nå!

Vi avsluttet utedagen med et bad og kveldsmat og en fornøyd Mia som nesten gikk frivillig til sengs. Måtte våren fortsette!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar