tirsdag 9. mars 2010

Nede for telling

Familien er nede for telling. Omgangssyke. Mia kastet opp natt til mandag, litt utpå mandagen begynte sambo å spy, før de spydde om kapp natt til i dag. I dag var dermed alle tre hjemme, sambo hadde nok med seg selv mens jeg skulle ta meg av Mia. Jeg begynte selvsagt å spy rett etter at vi jentene kom hjem etter en trilletur ut. Vi var på cafe og spiste nydelig lunsj først, og det var jo bortkastede 72 kr på den cafeen, siden lunsjen tok heisen da vi kom hjem. Heldigvis spiste Mia endel av den også, og hun har ikke spydd enda i dag, bank i bordet. Hun har dessverre hevet seg på "spy-på-natta"-bølgen, og hun har vært i god form på dagtid hele veien. Og man føler seg så utrolig dårlig mor, når man ligger der helt utslått i senga si, mens Mia kommer tuslende inn og ser bedende på meg, men skjønner at jeg ikke makter å mobilisere til en lekerunde. Så hun tuslet litt slukøret ut på kjøkkenet og satte seg ned med et puslespill. På det punktet kastet jeg sambo ut av senga: Lek med datteren din!
Nå er formen oppadgående for min del (tror jeg), jeg har fått i meg mat som holder seg i magen inntil videre, og jeg noterer et spyfritt hjem de siste 2 timene.
Nå er snuppa i seng, og vi krysser fingrene for en spyfri natt for alle. Det er så mye lettere med spyfritt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar