søndag 7. mars 2010

Innlegget startet om yoghurt, og så gikk det videre...


This is a yoghurt-monster

Mia elsker yoghurt. Det er egentlig ikke noe hun har pleid å få så mye tidligere, men vi har ant interessen hennes. Og ettersom mine altfor sunne og kalorifattige yoghurter inneholder for mye søtningsstoffer for henne (aspartam er fy-fy for småsnupper), så gikk jeg til innkjøp av noen mer barnevennlige, som heter Safari. Og det er såååå stas! Både å få lov til å spise med skje selv, slik at det blir masse gris, og smaken i seg selv. Koser seg massssssse til frokost nå for tiden!

Svømming var veldig gøy i dag! Snuppa har stålkontroll, fikk vi høre av instruktøren. Hun holder nemlig fast på badeendene selv under vann, for hun stoler på sin egen flyteevne og får ikke panikk. Hun er langt flinkere enn meg i vann.

Ettermiddagen ble brukt til aking. Og det er også sååååå gøy nå som det ikke er kaldt! Vi var ute ganske mye lenger enn vi pleier i parken, for alle var så fornøyde. Og denne uka har jo våren meldt seg, og det er topp. De har vært masse ute i barnehagen, og snuppa har vært et annet menneske ute enn hun var da det var flere blå... Og det er så deilig å høre, ettersom vi vet hvor mye hun har slitt med utetiden tidligere.

Til uka venter en spennende barnehageuke: De skal ha påskeverksted hele uka, så sambo og jeg blåste eggeskall tomme for innhold i går kveld. Vi tømte 6 stk, for det kan nok hende at noen knuses under dekoreringen... Og på torsdag, så skal de ha FAME-fotografene på besøk. Så da blir det barnehagebilder!

Nå skulle jeg vist dere hva jeg fikk med meg hjem etter lørdagsvakten min på jobb i går. Sambo og Mia var hos svigers, så det ble en ørliten shoppingrunde på meg. Våren kommer sigende, og jeg vet at jeg kun har jakker i størrelse telt fra i fjor. Så målet var utelukkende jakker. Og det ble to stk: en kort og en lang (trench). I tillegg snek det med seg et skjørt fra Zara, for jeg kom plutselig på at det nærmer seg en navnefest for min nyeste nevø. Hvilket igjen betyr at jeg trenger et antrekk (og et kort og en gave). Men antrekket kom altså på plass først. Mia skal ha bunad, og jeg er kjempemisunnelig. Hun har to bunader faktisk, i hver sin størrelse. Men ingen i min... Grunnen til at dere ikke får bilder av nyinnkjøpene, er at jeg ikke får opp siden fra Zara.

Nå venter opptak av ukas usette tv-programmer. Det er ganske mye som har hopet seg opp, grunnet skidag med jobben på torsdag (jeg akte i Korketrekker'n- det må bare gjøres dersom du aldri har gjort det!) og litt for mye kveldsvakter på jobb. Og så ønsker jeg meg sjokolade. Og mens jeg ønsker meg ting, så vil jeg også slenge på at jeg ønsker meg en datter som syns det er greit å bytte bæsjebleie. For nå har vi verdenskriger i gang ved bleieskift, og bleier, vaskeservietter og diverse flyr rundt i hele rommet. Så, ved nærmere ettertanke, så blir det vasking av bad før TV-titting.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar