søndag 31. januar 2010

Pannekaker


Jeg har aldri vært noe pannekakemenneske. Jeg kan ikke huske at jeg noensinne har spist pannekaker til middag (ofte brukes det jo i kombinasjon med noe annet) og vår kombinasjon var pannekaker og risengrynsgrøt, som jeg elsket som barn. Så da vant grøten hver gang for min del.
Pannekaker er jo også en yndet dessert, og det skjønner jeg litt mer av, enn at det er en middagsrett.

I min stadige søken på å være en god mor, så kom jeg på tanken om at pannekaker er en populær greie blandt barn. Så i dag debuterte vi med pannekaker. Og jeg skjønner virkelig ikke greia. Det kan da ikke kalles middag??!? Det er jo tynne vafler! Med syltetøy! Så pannekakas søknad om å bli satt på middagsmenyen er herved avslått. Den kan få komme seg på lørdagskos-lista istedet. Mia syns forresten det var helt greit, hun er glad i syltetøy:)

2 kommentarer:

  1. pannekaker og risengrynsgrøt? HÆ??
    Hos oss var det tomatsuppe først, så pannekaker.

    Det går an å lage fleskepannekaker med epler, grove pannekaker kan man også lage, men det er på langt nær så godt som vanlige pannekaker.

    SvarSlett
  2. Risengrynsgrøt eller pannekaker. Enten eller, var det hos oss.

    I dag tok jeg en tur i Mikke Mus' kokebok. Der fant jeg oppskrift på sjokoladepannekaker. Ikke akkurat middag det heller.

    SvarSlett